Διατροφή και άσκηση συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς

31

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς (29 Σεπτεμβρίου) η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία παροτρύνει δημόσια πρόσωπα αλλά και ευαισθητοποιημένους πολίτες να ενισχύσουν το μήνυμα για την πρόληψη από τα Καρδιαγγειακά νοσήματα.

 

Όπως αναφέρει η Καρδιολογική Εταιρεία, όλοι μπορούμε να «μοιραστούμε τη δύναμη» και να εμπνεύσουμε τις οικογένειες, τους φίλους και τους συνανθρώπους μας να κάνουν μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής τους που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην υγεία της καρδιάς.

 

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία, σήμερα, η καρδιαγγειακή νόσος ευθύνεται για το θάνατο 17,5 εκατομμυρίων ανθρώπων ετησίως, και μέχρι το 2030 αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί και να φθάσει τα 23 εκατομμύρια.

Παγκοσμίως, 1 στους 10 ανθρώπους ηλικίας 30-70 ετών πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένων καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων, αλλά τα καλά νέα είναι ότι τουλάχιστον το 80% αυτών των πρόωρων θανάτων θα μπορούσε να αποφευχθεί ή να αναβληθεί.

 

Η Καρδιολογική Εταιρεία συμβουλεύει:

Υιοθετήστε έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής. Έχετε ως στόχο τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα πέντε φορές την εβδομάδα.

Θυμηθείτε ότι ακόμη και μικρά πράγματα όπως η ανάβαση μιας σκάλας ή η αποβίβαση από το λεωφορείο λίγο νωρίτερα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Σταματήστε το κάπνισμα – αυτό είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας.

Αν χρειάζεστε βοήθεια, μιλήστε με έναν επαγγελματία υγείας.

Επιλέξτε μια ισορροπημένη διατροφή. Προσπαθήστε να τρώτε 5 μερίδες (περίπου μια χούφτα) φρούτων και λαχανικών την ημέρα

Αφήστε τα παιδιά σας να συμμετέχουν στο μαγείρεμα για να μάθουν για την υγιεινή διατροφή.

Ελέγχετε τακτικά την αρτηριακή σας πίεση και μην αμελείτε εξετάσεις για τον γλυκόζη (σάκχαρο) αίματος και τη χοληστερίνη σας.

 

 

 

Ανθή Αγγελοπούλου

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here